JSM
JSM grenfinalerna startar i morgon söndag kl 10.30 Emma och Rosita tävlar
Örnsköldsviks GK
26 okt 2013
0kommentarer
JSM pallen
Då är dagens JSM tävlingar i mångkampen avgjord och det blev Guld till hemmaföreningen Landskronas Josefin Olsson på totalpoängen 53,750 Silver till GF Energos Alma Ljungqvist med poängen 50.083 och Bronset till GF Energos Anastasia Ponomarenko med poängen 45,200. Grattis till Er ! I morgon är det dags för grenfinalerna och vi håller alla tummar för Emma Gavelius och Rosita Salvador !! Ladda om till en ny tävlingsdag ! Tack till domarna Irene Wennman och Anastasia Isupova samt till tränarna Jennifer och Cassandra Pettersson. Även ett stort tack till "Team ÖGK " - som rapporterat hela dagen - Michael, Micael, Robert, Eva - härligt jobbat av Er alla !
Örnsköldsviks GK
26 okt 2013
0kommentarer
JSM
Även Rosita Salvador har nu tävlat klart på JSM. Rositas poäng blev som följer: Band 9.117 Boll 8,883 Tunnband 12,433 Käglor 12,300 Därmed blev Rositas placering en 9:e plats av 15 gymnaster. I grenen tunnband kom Rosita på en fin andra plats och i käglor på en fjärde plats. Till morgondagens finaler har Rosita kvalificerat sig till käglor och tunnband. Bra jobbat Rosita ! Foto: Håkan Nordström, Nordström Bild AB
Örnsköldsviks GK
26 okt 2013
0kommentarer
JSM
Nu har det tävlats klart även i JSM. Emma Gavelius poäng blev som följer: Band 11.050 Tunnband 12,117 Boll 11.000 Käglor 10.933 Detta gav Emma totalt en fjärdeplats ! I grenen band kom Emma trea och i grenarna boll & tunnband kom Emma fyra ! Det var de 15 bäst rankade juniorerna i Sverige som fick delta på JSM. De 10 bästa i varje gren går till morgondagens finaler. Emma kvalificerade sig till 3 grenfinaler - Band, Tunnband och boll. Härligt Emma ! Foto: Håkan Nordström, Nordström Bild AB
Örnsköldsviks GK
26 okt 2013
0kommentarer
USM pallen
Guld - Alma Wikström Silver Winnie He Brons Wilma Jakobsson GRATTIS !!
Örnsköldsviks GK
26 okt 2013
0kommentarer
JSM
Snart startar JSM med Emma Gavelius och Rosita Salvador som ÖGK:s hopp i juniorklassen. Mer info kommer snart
Örnsköldsviks GK
26 okt 2013
0kommentarer
Svensk Ungdomsmästarinna - Alma Wikström
Då är det klart ! ÖGK:s Alma Wikström blev Svensk Ungdomsmästarinna !!! Både Alma och Wilma valde tunnband som sitt valfria redskap. Totalpoängen blev: Alma Wikström USM Guld - 34.817 Winnie He USM Silver - 34.650 Wilma Jakobsson USM Brons - 34,133 Stort GRATTIS !!! Detta innebär att både Alma och Wilma har kvalificerat sig till Svenska Cupen i Halmstad 23-24/11 som annars är en rankad tävling för de 12 bästa juniorerna och seniorerna i Sverige. Ungdomarna är med för att se och lära inför juniorklassen som de hamnar i efter nyår.
Örnsköldsviks GK
26 okt 2013
0kommentarer
Alma och Wilma J till USM Final
Kl 15.45 är det dags för de tio bästa från USM att göra upp om USM medaljerna. Alma Wikström och Wilma Jakobsson från ÖGK går in i finalen som etta resp trea ! Vi håller alla tummarna !
Örnsköldsviks GK
26 okt 2013
0kommentarer
USM
Då har poängen kommit för Wilma Hägglöf som var sist ut på mattan. Wilmas poäng i fristående blev 9,333 och för kägelprogrammet blev poängen 8,617. Bravo Wilma ! Wilma slutade som nr 18 i detta USM av 41 stycken deltagande gymnaster.
Örnsköldsviks GK
26 okt 2013
0kommentarer
USM
Nelly Gidlund som gör sin första nationella individuella tävling har tävlat klart nu. För kägelprogrammet fick Nelly 7,833 och i friståendeprogrammet blev det poängen 9,567. Härlig debut Nelly ! Nelly slutade som nr 21 i detta USM av 41 stycken deltagande gymnaster !
Örnsköldsviks GK
26 okt 2013
0kommentarer
Visa fler nyheter