Svgf: Gymnastiken växer
Gymnastiken växer - igen 2014-01-09 17:35 Tillväxten för gymnastiken fortsätter. Vi ökar från 213 000 medlemmar 2012 till 218 000 2013! Liksom förra året är det i åldrarna upp till 12 år som vi har den största ökningen och denna gång är det framför allt antalet killar som ökat över hela ledet. Så till den grad att vi för första gången på många många år inte längre kan säga att 8 av 10 medlemmar är kvinnor. Nu är nästan var fjärde medlem en kille - 24 procent för att vara exakt. Två steg i riktning mot föreningarnas Vision 2020 - fler killar till gympan och fler medlemmar till vår mångsidiga, härliga verksamhet.
Örnsköldsviks GK
20 jan 2014
0kommentarer
Nu kör vi !
Gymnasterna på plats i Göteborg för den första NM Uttagningstävlingen inför NM i Finland. Jennifer, Cassandra, Wilma, Emma, Rosita, Alma - stort Lycka till ! Nu kör vi !!
Örnsköldsviks GK
17 jan 2014
0kommentarer
Start Barngymnastik Mån 13/1
Barngymnastiken för barn 5 - 7 år startar Måndagen den 13/1 kl 17.00 - 18.00 på Nolaskolan i Spegelsalen. Platser finns kvar - maila för anmälan och mer info till anna.r.haggblad@telia.com - alt ring 070-380 01 95 Ledare: Anna R Häggblad
Örnsköldsviks GK
13 jan 2014
0kommentarer
Start JazzDans Sön 19/1
Söndagen den 19/1 2014 så startar vi upp Jazzdansens grupper igen. Ålder 8 - 9 år 10.00 - 11.00 Danshuset Ålder 10 - 11 år 11.00 - 12.00 Danshuset För anmälan och information: nils-ragnar@hotmail.se Ledare: Ragnar Westberg Martinez och Jessica Olofsson.
Örnsköldsviks GK
13 jan 2014
0kommentarer
Start Artistisk Gymnastik Ons 15/1
Onsdagen den 15 januari kl 17.00 - 18.00 startar vi upp Artistisk Gymnastik på Sporthallen/Paradiset. För närvarande är gruppen med 15 gymnaster full men det finns möjlighet att sätta upp sig på en väntelista - maila till sarapatriciaaa@hotmail.com för att finnas med på kölistan. Ålder: 10 - 12 år Ledare: Sara Karlsson och Alexander Pairovan
Örnsköldsviks GK
13 jan 2014
0kommentarer
Viktig info om Utvecklingsmodell och Uppförandekod
Från Svenska Gymnastikförbundets hemsida. Läs hela artikeln genom att klicka HÄR " Viktig föreningsremiss om Utvecklingsmodell och Uppförandekod för svensk gymnastik Den 16 december 2013 antog förbundsstyrelsen ett förslag till en ny utvecklingsmodell för svensk gymnastik. Den har haft arbetsnamnet ’Den svenska gymnastikmodellen’ och omfattar all verksamhet i medlemsföreningarna – från den lekfulla första barngympan till gruppträning för vuxna, liksom tävlingsverksamhetens breda mångfald på olika nivåer. Modellen består av åtta olika stadier och utgår från tio nyckelfaktorer. Samtidigt godkände styrelsen också ett förslag till uppförandekod. Den omfattar åtta riktlinjer och ska likaså vara gemensam för all verksamhet inom svensk gymnastik. Materialet går nu på remiss till samtliga medlemsföreningar. Här finns länkar till dokumenten och mer information om remissen."
Örnsköldsviks GK
12 jan 2014
0kommentarer
NM Uttagningstävling
På torsdag 16/1 så åker seniorerna Jennifer Pettersson och Cassandra Pettersson, Juniorerna Emma Gavelius, Rosita Salvador, Wilma Jakobsson och Alma Wikström med sin tränare Anastasia Isupova till Göteborg och den första uttagstävlingen mot Nordiska Mästerskapen som avgörs i Finland 8 - 9 Mars. Vi önskar dem alla ett stort Lycka Till !
Örnsköldsviks GK
10 jan 2014
0kommentarer
Bild från Julshowen
En bild på lilla miniortruppen från Julshowen 15/12 2013 Från vänster Thilde Berggren, Thea Olsson, Elin Sving, Agnes Persson, Alina Lindberg och Lauren Bennett Fotograf: Jessica Olofsson
Örnsköldsviks GK
9 jan 2014
0kommentarer
Bild från Julshowen
Bild från Julshowen som ÖGK arrangerade 15/12 2013 i Sporthallen / Paradset Fotograf: Jessica Olofsson
Örnsköldsviks GK
9 jan 2014
0kommentarer
RG Elit
Bild från kvällen träning för RG Elit.
Örnsköldsviks GK
8 jan 2014
0kommentarer
Visa fler nyheter